Fish shop; part 1

kan aku dah bgtau, aku akan story pasal misi mencari akuarium and fish kan. so, right after breakfast kat roti tampal, aku n dak nie pown g la mencari pet shop dekat area Batu Berendam nie ha. ader la jumpe 1 fish shop kat kawasan tu.

actually memula aku dah terlepas la kan, sbb aku ingat after KFC, tp rupanya taman before KFC. enter the shop, mula mencari ikan.

arowana

arowana warna silver keemasan

aku suke jerk nengok ikan-ikan nie. menenangkan jiwa jerk. aku suke ikan arowana nie sbb dea kan membesar, and actually ikan nie sng nak jaga. tp bapak mahal la kan nak beli. rm30-rm40 kowt yg anak dea.

ikan emas

ikan emas

aku rase sume kedai ikan mesti jual goal fish nie. cantek, tp susah la mau jaga. x leh bg makan terlebeyh la, x leh x der oksigen la, x kuase aku nak bela.

water plant

weeds and plants

bende nie la aku minat gila. semangat siot, sbb dah lama x g pet shop. so ngan ader org nak bela ikan kan, mmg aku tanam la pokok nie dlm akuarium.

fish tank

akuarium ikan

pump

pump angin

ship wreak

hiasan dlm akuarium

hehehe, ader org dah minat dah ship wreak nie, siap nak letak dlm akuarium lagi. saper lagi klau bukan dak nie.

kura-kura

kura-kura yg kiut miut

arnab

arnab yg comel

selain menjual ikan, fish shop nie pown menjual kura-kura and arnab. ader jugak bende laen dea jual tp x amek pic la plak. hehehe.

entah

ikan aper ntah, aku lupe

ikan kap

ikan kap

ikan nie pown kebanyakkan kedai ikan jual. deaorg jual ikan nie ikut saiz la. makin besar makin mahal. aku x perasan la plak harga dea sbb aku x minat kan. bkn ader lanskap pown depan umah nak bela ikan nie.

nie fish shop yg aku g time pagi. next entry; more fish shops…

-nakiwa-

2 Comments »

  1. nukm4n Said:

    ikan di laut.. asam di darat….

  2. […] { June 28, 2008 @ 9:00 am } · { pet } { Tags: akuarium, fish, fish shop, pets, plants, weeds } sabungan dari part 1 […]


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

