Fish shop; part 2

sabungan dari part 1

so, after abis sume kelas… later that evening, we pown mula la misi mencari fish shops. terus ke fish shop dekat simpang ke bukit baru. btul2 sebelah jalan menghala ke bukit baru, in front of the waterfall. ini kedai dea

kedai ikan

kedai ikan

kedai nie mmg jual ikan jerk, tp ader la barang2 kegunaan pets laen dijual disini. dulu mase housemate aku bela hamster, kitaorg selalu beli mknn n habuk kayu dea kat sini.

kedai ikan

coral hidup in the salt water tank

coral

more coral

nemo

ikan nemo in the salt water fish tank

coral nie sume mmg la lawa, tp nak setup tank mcm nie mmg perlu duit yg banyak la kan. x mcm susah n complicated plak nak setup bende nie. ngan sensitif nyer lagi. adoi, x larat aku.

fish pond

carp fish pond kat belakang kedai

ship wreak

accesories for aquarium

more accesories

more accesories for sale

nie bende biase la jual kat kedai ikan. accesories for the fish tank. masa aku dtg tu petang kan, so x dpt la amek banyak pic ikan. tp aku dpt pic nie

tuntung

tuntung kowt in one of the fish tank

plants

plants and weeds

weeds

more weeds and plants

actually plants and weed in this shop mmg banyak la. banyak choice and variety. aku puas hati la, sbb kat kedai nie ader jual plants yg hidup atas kayu2. mmg klau aku tanam mmg akan hidup la. enjoy pic planted aquarium yg dah siap nie

planted aquarium

aku suke lumut yg hidup menjalar tuh

planted aquarium

siap ader ikan lagi

planted aquarium

aku nak macam nie.😛

aku mmg da bercadang nak wat planted aquarium nie. x sabo! heheheh… maybe nak setup next week. but ader lagi 2 aquarium shop aku g.akan di story dlm other entry.

next entry, pasal makanan lagi. hehehehe… ari2 citer pasal aquarium, ikan and pets, nnt korg muak plak kan. stay tune!

-nakiwa-

1 Comment »

  1. […] after g kedai ini, kitaorg pown bercadang utk ker ayer keroh utk mencari fish shop laen, but teringat ader kedai ikan […]


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

