Mcflurry Oreo Butang

hahahha…. pada minggu lepas… aku telah mengikuti nasihat si ganjil utk membuat giler… biskut butang telah dibeli oleh ayah kepada si ganjil….. then, setelah bgn tido, ngan hati yg keringnyer kami memulakan kerja….

proses pertama x dapat ditunjukkan, sbb aku blum bgn tido… proses pertama ketuk jerk biskut tuh ngan lesung batu. setelah aku bangun dari tidur, proses kedua di jalankan..

mengayak

biskut butang hancur

bungkus

setelah selesai proses di atas, kami pown memulakan perjalanan dalam keadaan mendung ingin hujan… sampai jer mc’d jj, sangat ramai org….

masuk la jj dulu, sbb aku mmg nak beli barang pown… abes beli barang sume aku pown ke kaunter aiskrim….

“kak, mcflurry oreo satu” akak tu pown buat cam biase… si ganjil order chocotop…. masa tgh siapkan chocotop tuh, aku masukkan la biskut butang dlm tuh….

“kak, pusing sekali lagi” akak tu nengok dlm mcflurry, eh…. aper nie… hahahha…. terkejut dea… tp dea still putar la bende alah tuh….

maka, dapatlah hasilnyer…. mcflurry oreo butang…..

hasilnyer

texturenyer

separuh abes….

actually masa memula masukkan biskut butang tuh, aku x masuk abes… bila tgh mkn tuh masuk lagi… dan biskut itu sangat rangup ok… sedap jerk mkn… cume bahagian manis tuh aku x leh tahan la…. manis sangat…. x tahan aku…

tp nak ader warna warni… adoi2…. lepas nie kene perfecto lagi mcflurry nie… hehehhehe…. pakai biskut marie ok kowt, x pown biskut kering….

ahhahahah… nengok la mcm mane… klau hati kering aku berkate2, aku buat jerk nnt…. next time, sambung agi…. esok x taw la sempat post ker idak, cerita banyak, tp x der masa…. tunggu jer la

-nakiwa-

1 Comment »

  1. dari jauh biskut butang kelihatan seperti makanan kucing friskees.btul dowh.kaler2 die tuh.hoho


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

