Permatang Pauh…

politik, penuh kejutan… bosan? x pernah….. mungkin sesetengah org x peduli, aku membaca juga mengenainya…. sbb aku pown dah 21 tahun kan, dah bleh mengundi… so, kene la undi dengan bijak nnt…

politik itu penting, tp politician itu kotor…. aku x suke politician sejak dari dulu lagi, sebab mereka bukan pejuang…. aper yg mereka taw adalah memenuhkan poket sendiri…. (bagi sebahagian besar politician)

arini, bukak utusan malaysia, baru perasan, ader pilihanraya kecil permatang pauh, kubu kuat anwar ibrahim… nampak sangat kerajaan begitu terdesak, menggigil agaknya… x cukup dengan kempen, diturunkan plak harga minyak… waduh… x pernah aku nampak kerajaan malaysia terdesak.

credit to Din Merican

lantakla… aku x sokong mane2 dah setelah bace blog ini… aku rase dea la yg paling btul…. sejak si saiful tu bersumpah, aku dah x nak sokong mane2…. sbb sumpah nie bukan bleh bwat maen2 kan…. si najib punya sumpah jerk aku x percaya… bleh?

ni la dia yg terdapat dlam blog ini….

doa kepada anwar ibrahim

“Ya Allah, jika Anwar Ibrahim ini satu manusia yang tulus, satu manusia yang betul betul jujur dalam apa yang diperjuangkan, jikalau dia ini satu manusia yang betul betul mahu akan kebenaran, maka Ya Allah, kau permudahkan lah usaha manusia ini dan berkatilah usaha beliau.

Tetapi Ya Allah, jika manusia bernama Anwar ini betul betul pembohong, betul betul suka bontot lelaki, betul betul tukang liwat, atau seorang yang mempermain mainkan sentiment rakyat dan memutar belitkan kepala otak rakyat demi kepentingan dia untuk jadi PM, maka Ya Allah, kau letakkanlah segala bala dan petaka kepada manusia bernama Anwar ini dan keluarga beliau. Dan kau laknatlah manusia ini.”

*updated*

Anwar Ibrahim menang pada pilihanraya kecil parlimen permatang pauh…. anwar mendapat majoriti 15,671 undi…. bgs la… kerajaan lepas nie jgn nak balas dendam pada rakyat plak dengan menaekkan minyak. minyak yg dah turun tuh kekal kan ajer yer…

jgn balas dendam pada rakyat. kan malaysia mengamalkan demokrasi… tak gitu? :p aper2 pown, keputusan ini telah dijangka…. x der beza nyer pown ngan sebelum2 nie…. bgs la klau gitu yer x? agenda seterusnya…. 16 sept kowt…. mampukah anwa… tunggu dan lihat…

-nakiwa-

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: