Ponteng puasa

aku ader 3 draft stanby, tp aku x taw nak upload ker x. biar la dulu…. nie aku nak citer pasal ponteng puase. aku mulakan cerita mulai aku kecil lagi…

aku dari kecil aku mmg x berminat nak puase. aku puase pown sbb bapak aku suruh la kan. tp aku dulu nakal la… waktu sekolah rendah, kene g sekolah n berpuase masa tuh. so, masa kecik2 aku saje bwat2 muntah… masa tuh mak aku ingat aku x leh mkn bende berat la pepagi….

so, biler muntah, abes la kluar sume yg mkn waktu sahur kan… n mak aku taw aku x kan ader tenaga nak g sekolah… so dea pown bg la aku buka… x yah puase… yahooo… best la masa tuh kan, x yah puase.

kemudian, aku meningkat dewasa gitu, waktu nie dah sekolah menengah. form 3, masa tuh. aku kene g darjah khas ari sabtu. sape dak johor taw la kan. masa nie paling keji la… balik kul 1 tgh hari, naek basikal plak tuh. dah la sekolah jauh kan… so, bila balik tuh akan terus mandi.

bila mandi, akan bukak mulut besar2…. minum air paip… wahahhaha.. keji sangat… yer la kan, baru balik belajar ilmu agama, terus bwat bende keji… x ker keji sangat tuh. tp masa nie, aku minum air paip jer la. x nak kantoi sama mak aku.

tp ader la beberapa kali tuh, aku mls nak puase…. bleh plak mls nak puase kan… aku seludup air sejuk dr dapur… time paling sesuai adalah lepas zuhur, sbb masa nie sume tgh melepek… tido… pastu mkn roti dlm bilik…

wahahaha…masa nie form 4…. keji sangat aku rase… dah la sekolah maahad… then, sekolah darjah khas lagi…. tp mkn time bulan puase… tp x der la ari2 aku bwat… ader tibe aku mls nak puase, aku bedal la mknn…. puase pown bleh mls…. wahahahah…. mcm mane tuh…

and dulu kan sek maahad nie, sume org duk sibuk puase sunat…. aku x paham btul… org nak puase sunat, g la puase… aku x nak puase… suke hati la kan nak mkn kat kantin. ini x, budak2 pompuan bwat muke pelik nengok aku x puase sunat… mcm x puase ramadhan la plak….

nak jerk aku jerit, “aku bulan ramadhan pown x puase, nie kan pulak puase sunat” wahahaha… tp nnt pecah la tembelang kan… so, aku n kawan baek aku pown makn jerk mee goreng panas akak kantin… bwat bodoh sudah…. n hanya ader lebeyh kurang 10 lelaki kat kantin yg x puase sunat… keji sangat….

tp yg paling keji…org yg x puase… tp kat sekolah berlakon puase sunat…. mcm mulia sangat… g mampus la ko sane… keji sangat taw. nak jerk aku tonyoh2 ngan mee goreng….

dah, itu saje pengalaman tidak berpuase aku… klau mak aku taw, mesti sedeyh… wahahaha… aku jahat… tp sume aku dah ganti erk…. tp selepas form 5… dah x der ponteng kowt…. hahahha aku rase x de ponteng…

-nakiwa-

3 Comments »

  1. nok ko gi pecah lobs sendiri.matilah pengakuan.

  2. serena87 Said:

    mak rase kau hebat nok!!tepukan gemuruh..*sambil syaiton nor rajim menari keriangan**hahahaha

  3. azmi Said:

    gitu la kan..
    ko amat terkeji sungguh la aku tgk
    aku sekolah agama tu takat sedut ais la yg letak dlm songkok
    tp kureng ckit ok kekejian aku
    hahahaha
    tp kes sama la jugak x posa
    cuma nmpk mulia ckit dr ko


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: