aku masih belum tido

1. aku akan pulang berhari raya pada esok hari… dan aku masih belum tido… ini kerana aku x leh tido.

2. klau aku tido, bermakna aku x kan balik before solat jumaat esok… and itu akan menyebabkan aku terpaksa sms kawan2 aku supaya melapangkan mlm mereka esok hari utk melepak.

3. aku juga x ingin balik lepas jumaat sbb aku confirm akan balik dekat2 mahgrib. di mana itu akan menyebabkan aku terpaksa ke atm machine utk mengeluarkan wang kerana aku hanya ader rm1.35 sen sahaja tinggal

4. dan jikalau aku ingin pulang hampir pada waktu magrib, aku akan “check in” masuk pada pukul 8 mlm dan terus klua melepak 5 minit kemudian… dan itu bakal menaekkan darah mak aku, sbb aku bwat rumah mcm hotel murah.

5. dan juga kebarangkalian kedai spare part tutup pada hari sabtu sangat tinggi. dan itu juga sangat tidak menarek kerana aku perlu beli 4 botol minyak hitam jenama motul yg hanya terdapat di kedai spare part jalan bentayan sahaja.

6. siang sabtu, aku mungkin perlu tido kerana kepenatan yg amat sangat. dan itu bakal membazir separuh hari aku. sangat tidak menarek.

7. Jd supaya aku tidak tido, aku perlu menonton drama2 bersiri US yg blum ku tonton, dan tv bakal meneman aku…. aku harap tv tidak menonton aku.

8. aku rasa mcm nak ajak ko kluar… tp aku segan la plak… selain aku x suke sangat kluar ari sabtu or ahad. dn juga ko mungkin bz membantu mak ko menyediakan persiapan hari raya.

9. aku rasa akan lihat muke perempuan yg pemalas sedang bermalasan membaca novel. dan aku rase mmg mustahil dea akan membasuh baju aku. sambil bwat muke kesian supaya aku downloadkan cerita korea kegemaran dea.

10. pulang ke rumah dan bila bukak tudung saji, pasti ader makann. kecuali mak aku mls masak dan kita perlu kluar mendapatkan makann segera.

11. aku bersyukur aku punya mak yg tidak membebel bila anak lelaki yg tua ini kluar x reti2 balik. klau aku kluar seharian, aku akan balik pada waktu magrib dan selepas itu aku bleh kluar balik. yeyeye…

12. aku juga tidak malu bila mak aku menelefon, sbb mak aku hampir mustahil utk bertanya “bila ko nak balik, dah x jumpe jalan balik rumah?” mak aku menelefon mungkin hanya utk memesan barang ataupun menyatakan sesiapa yg mencari aku kat umah.

13. masih ader ibu bapa yg menelefon anak lelaki mereka yg sebaya aku utk bertanyakan bila mau pulang. ini kenyataan!

14. akhirnya mereka ini seperti burung yg x pernah dilepaskan bila balik ke kampus. dan sbb itu mereka ini cube mengelak balik ke kg pada waktu cuti sem.

15. akhir sekali, selamat hari raya korban, jgn jadi korban jalan raya. aku hanya perlu eksiden bilamana anak org gaji anda yg howt itu mungkin menjaga anda ketika anda terlantar di atas katil. “cinta si rempit”

16. jikalau mak aku ader org gaji, dan org gaji itu sehowt BUNGA CITRA LESTARI, aku mungkin x kan kluar rumah, dan akan cube sedaya upaya utk pulang ke rumah setiap minggu…. wahahahah

maaf zahir dan batin, jika ahli keluarga anda menyembelih lembu, hantar la ke rumah sewa aku. bapak aku x leh mkn daging lembu! wahahahah

Leave a Reply

